неделя, ноември 6

Сливов сладкиш

Сливите са чудесен плод за сладкиши. Пускат прекрасен червен сок, ароматни са и вкусни. Тази година сякаш имаше по-малко сливи.. български, аз такива обичам. Изобщо винаги, когато имам възможност, се старая плодовете и зеленчуците, които купувам да са български. Докато се усетя, обаче, на пазара останаха само от вносните едри гиганти, които сурови не харесвам толкова.
 Желанието ми за сливов сладкиш понякога е толкова голямо, че дори липсата на български сливи трудно би ме спряло. 
 В блога на Чадейка открих чудесно решение. Този сладкиш е лесен, вкусен и сполучлив, много приятна компания за чаша ароматно кафе или чай.
 Продукти: 
  • 200 гр масло
  • 125 гр захар
  • 4 яйца
  • 200 гр брашно
  • ½ ч.л. бакпулвер
Загряваме фурната на 200С (180С с вентилатор).
Маслото разбиваме със захарта. Добавяме едно по едно яйцата, като всяко следващо добавяме след като се усвои напълно предното. Прибавяме брашното, разбиваме на ниска скорост до гладкост.

Почистваме сливите от костилки, разрязваме на половинки (ако са от големи – на четвъртинки).

В намаслена и набрашнена форма (диаметър Ø~ 25 см), изсипваме тестото, подреждаме сливите, притискайки в тестото. Поръсваме с пудра захар.
Печем 45 минути, проверяваме готовността с клечка. Оставяме сладкиша напълно за изстине.
Слънчев сладкиш за есенните дни :)

2 коментара:

  1. Сливите и на мен са ми любимия плод за сладкиши. Дори наскоро правих две неща с тях, но както и ти си писала, вече не с български.
    Сладкишът ти изглежда невероятно, не се и съмнявам във вкуса му, тази слънчевата снимка ми е фаворит.:-)))
    Хубава вечер и прекрасни почивни дни!

    ОтговорИзтриване
  2. Благодаря за милите думи, Мони! Надявам се някой път да пробваш и тази рецепта със сливи :)

    ОтговорИзтриване